Het concept: “Het eetverhaal”

Het eetverhaal bestaat uit een gezamenlijke kleine maaltijd en het vertellen van verhalen. Het Eetverhaal is uitsluitend bestemd voor de doelgroep volwassenen vanaf 18 jaar.

Het Eetverhaal is:
• Entertainment
• Zingeving
• Educatie
• Gemeenschapsvorming
• Verantwoording
• Reflectie


De volgende onderdelen maak deel uit van het eetverhaal:
• Inloop 18.00
• Checkin: wie ben ik, wat kom ik brengen en wat kom ik halen.
• De warme maaltijd. Meestal 40-45 minuten.
• Uw verhaal; U vertelt uw verhaal aan de hand van een thema, lootjes e,d.
• Checkout: hoe vond u het eten, het verhaal en wat is blijven hangen
• Slot rond 21.00 uur.


NB.: De checkin/checkout zijn onderdelen van de training Deep Democracy. Dit heeft een enorm effect op de veiligheid en de mate van meedoen. Het onderling vertrouwen groeit. De checkins  brengen verborgen zaken naar boven die anders geen ruimte zouden krijgen.

Gezamenlijk eten in huiselijke kring met “vreemden” is een intiem gebeuren dat vertrouwen nodig acht. De gastvrouw checkt altijd als eerste in.

Aanmelding: 
• Kosten (in 2020) ; € 4,00 p.p
• Deelname: minimaal 4 en maximaal 10 personen
• Meldt u aan via:  schrijven.vertellen@gmail.com of app/bel naar 0623443968

Feedback van deelnemers :
Eetverhaal 5, 5 november 2019 (thema verlangen)
·       Lucia bedankt voor het initieren, delen van je huis en je heerlijke eten
·       Het was mij een genoegen om jullie door middel van Lucia te leren kennen. Het was een leerzame bemoedigende en gezellige avond. Ik voelde mij thuis en tegelijkertijd vertrouwd en open naar jullie toe

Eetverhaal4, 18 september 2019 (thema dankbaarheid)
·       Bedankt allemaal voor deze bijzondere eetverhaal avond
·       Bedankt voor het delen van verhalen over dankbaarheid

Eetverhaal3, 17 juli 2019 (thema bijzondere vakantieverhalen)
·       Een avond vol positiviteit en lichtheid. Dank jullie wel

Eetverhaal2, 22 mei 2019 (thema: vergiffenis)
·       Zusters bedankt voor het warme ontvangst en ik heb de bijeenkomst als positief ervaren.
Het was weer bijzonder inspirerend

Eetverhaal1, 27 februari 2019: (verhalen middels het trekken van lootjes)
·       Het was een mooi samenzijn; de energie in de groep voelt goed
·       Bedankt Lucia en alle dames voor een heerlijke memorable avond